fel person


Jag vaknar tidigt till att känna en kväljning skölja över mig men snart går
den över till att se en främmande arm över min bara mage. Hans ligger
på magen och hans andetag luktar billigt öl och fylla. Jag försöker resa
mig. Mitt huvud dunkar och ser min klänning uppvikt. Jag försöker samla
mig och reser mig långsamt från sängen. Överallt ligger tomflaskor,
människor och det luktar öl, piss och spyor och en stark odör av tobak.
Jag fattar att främlingen som legat över mig har stulit den ifrån mig. Han
är inte den som jag såg igår. Han är inte rätt person eller detta var inte
ens rätt stund. Jag intalar mig att det är inte sant och inget hände fastän
jag inte ens minns. Allt jag minns var hans händer och hans röst kalla
mig vacker. Jag minns hur allt snurrade och omgivningen försvann i
hans armar. Jag känner skammen och förnekande slå mig hårt. Jag
skyndar mig iväg med tårarna brännade. Jag ville inte att det skulle vara
så här. Jag minns ju inget. Kanske inget hände. Kanske bara var det
fyllokyssar. Jag tänker iallfall förneka allt. En mörk hemlighet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

VAU

2009-03-29 @ 21:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0