Le Divorce



Le Divorce (Skiljsmässan) 2003
En film som jag både skrattade och sörjde åt. Handlingen är både intressant som
väldigt "fransk". Kulturkrocken i filmen är rolig och samtidigt väldigt sorlig. En gravid
amerikanska, Roxy, gift med en överklass fransman, ska skilja sig och bor i Paris där
hon måste slåss mot hennes makes rika och snobbiga släkt. Hennes syster, Isabel,
reser från USA till Paris för att stöda hennes syster och hela handlingen blir råddigare
då Isabel blir älskarinna åt politikern och Roxys makes morbror, som blir så gott som
en skandal i överklasssamhället i Paris. Roxys make blir plötsligt mördad då skiljsmässan
är igång med hans älskarinna. Mera rolig än spännande och för varje Frankrike-älskare en
sevärd film. Påminner mig alltid om kulturolikheterna och min syster då jag ser den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0